Можливість установлення валідаторів у громадському транспорті та створення карти черкащанина обговорили сьогодні, 29 квітня, в міській раді.
Про це повідомляє кореспондент Zmi.ck.ua.
У Черкасах вже не один рік хочуть впровадити транспорту реформу. Ще одним кроком до цього стало сьогоднішнє обговорення встановлення валідаторів у транспорті із представниками, які в Маріуполі вже впровадили таку систему. Зауважимо, що саме там вперше почали використовувати електронний квиток у межах державної програми SmartTicket.
Як повідомив представник "Смарт Тікет Технолоджі" Валерій Сіроштан, впровадження цих валідаторів не виключає можливості здійснення оплати іншими способами: готівкою, карткою (телефоном, годинником).
"Це набагато швидші можливості, які отримує і місто, і людина, яка їздить, і перевізник. Наше рішення не виключає будь-які типи оплат: карта містяна, банківська картка (або телефон, або годинник), картка пільговика та можливість готівкової оплати. Для кондукторів дають ручні валідатори. Тому можна оплачувати й так, і так. Наша мета – прибрати всі готівкові кошти з транспорту. Це все відбувається поступово. Але в тих, хто хоче платити готівкою, буде можливостість купити квиток на зупинках, у банківських кіосках – Ibox, наприклад. Фінальна мета – лише картка або квиток із QR-кодом", – сказав він.
Так, на перших етапах можна розрахуватися готівкою. Кондуктор має ручний валідатор і має на ньому "пробити" квиток, який отримає людина, яка заплатила готівкою. Якщо є карта містянина, то її можна поповнювати через Ibox або через додаток. Замість неї може бути й звичайна картка.
"Для непільговиків карта черкащанина не актуальна. Для пільговиків же є різні пільгові картки – для студентів, пенсіонерів, учасників АТО тощо. Таку картку вони можуть отримати в ЦНАПі, наприклад. Тому вони ідентифіковані. Якщо карткою скористається інша людина, то контролер може це побачити. Також можна додати фото на картку", – сказав Валерій Сіроштан.
Система фіксує всі платежі: і пільговиків й тих, хто платить повну вартість квитка. Місто отримає чітку фіксацію пільговиків, а перевізники зможуть дізнатися точну кількість пасажирів. Така система дозволить проводити облік усіх видів оплати: транспортна картка, банківська платіжна картка, телефон з NFC, картка пільговика, інші безготівкові розрахунки, готівкові кошти.
Переваги для жителів міста:
– використання одного квитка на різні види транспорту;
– безготівкова оплата;
– можливість оплати як готівкою, так і безготівковим способом;
– облік оплати всіма способами, зокрема й пільгових категорій;
– отримання знижок.
Переваги для муніципалітетів:
– привабливе використання транспорту;
– безпека транспорту, водій не відволікається;
– туристична привабливість та комфорт;
– це рішення може використовуватися й у соціальних процесах, наприклад, у їдальнях шкіл, соціальних аптеках тощо;
– збільшення податкової бази;
– цільова пільгова підтримка.
Переваги для перевізників:
– аналіз навантаження;
– зменшення витрат на людські ресурси, скорочення витрат на обробку готівки;
– повна прозорість стягнення тарифу, зменшення шахрайства з оплатою;
– гнучкість тарифу (можливість розробляти різні тарифи для різних груп пасажирів);
– збільшення швидкості маршрутів за рахунок скорочення часу на посадку.
Так, валідатори є двох типів: стаціонарний та переносний. Якщо у вас паперовий квиток, то ви його скануєте через QR. Зазначають, що можуть пригнати до Черкас команду, яка може за приблизно тиждень установити валідатори на 60 тролейбусів.
Фото – тематичне
Discussion about this post