Українська влада продовжує активно лобіювати ідею запуску чергової хвилі великої приватизації. Це пов’язано з тим, щоб ситуативно покрити бюджетні дірки за рахунок коштів, які буде отримано від продажу інвестиційно привабливих державних активів.
На своїй сторінці у Facebook відомий український економіст Олександр Гончаровпосилаючись на думки колег, які мають досвід у приватизаційних процесах, прогнозує, що «влада запустила традиційний для України механізм підготовки АТ «Укрзалізниця» до роздержавлення.
А що це за механізм? В принципі, досить примітивний:
– по-перше, агресивне знецінення активу, в нашому випадку – за підсумками 2020 року «Укрзалізниця» показала збитки на 11,9 млрдгрн, хоча в попередньому 2019 році прибуток «Укрзалізниці» склав майже 3 млрд гривень;
– по-друге, щоб не довести «Укрзалізницю» до банкрутства і отримати до держбюджету в період пандемії хоч якісь гроші від приватизації, лобісти за допомогою ЗМІ та інших комунікацій будуть переконувати Президента і Верховну Раду включити цей актив в список підприємств, що приватизуються».
«Чи не пов’язана з приватизаційним кейсом «Укрзалізниці» доситьтривалазатримка чергового траншу кредиту від МВФ в розмірі 2,7 млрддол США?», – обережно припустив Гончаров.
Зазначимо, що «колективний захід» через МВФ та Держдеп США посилює вплив на Україну через нові вимоги до Уряду перед наданням чергового траншу фінансової допомоги. Тому версія про підготовку «Укрзалізниці» до роздержавлення вже не виглядає малоймовірною.
Український журнал «Економіст»
Discussion about this post