07 вересня 2023, 11:12
Податок на доходи військовослужбовців став майже такою самою гострою темою програм і дискусій у ЗМІ та соціальних мережах, як і розмір їхнього грошового забезпечення. Щоправда, питання цього податку перевело напрям дискусії з Центру на громади, — ті начебто не допомагають чи недостатньо допомагають ЗСУ, пише «Дзеркало тижня».
Допомогу громад силам оборони необхідно легалізувати й для чого в громади мають і надалі надходити 64% ПДФО, включаючи податок з грошового забезпечення військовослужбовців, – пише видання
Військовий ПДФО цих громад за фактом 2022 року і планом 2023-го сумарно становитиме 116,72 млрд грн (за даними офіційного державного порталу Open budget по всіх громадах, сумарний обсяг військового ПДФО за 2022–2023 роки становитиме 128 млрд грн).
При цьому міста, села і селища за цей період долучилися до наближення Перемоги України через допомогу Об’єднаним силам ЗСУ, безпосередньо виділивши тільки станом на зараз 28,7 млрд грн, у тому числі перерахували пряму фінансову допомогу в розмірі 14,8 млрд, купили обладнання і техніки на 7,04 млрд, вклали кошти сільських, селищних, міських бюджетів у купівлю військових ОВДП на 6,15 млрд, виділили на облаштування військових ліній захисту 0,71 млрд грн.
Це кошти, перераховані органами місцевого самоврядування без оновленого для цього законодавства, всупереч правоохоронцям, які за всіма випадками відкривають провадження за нецільове використання коштів.
Крім цього, через воєнні дії, для безпеки жителів, на створення й ремонт укриттів витрачено 8,99 млрд грн, на терміновий ремонт зруйнованих обстрілами інфраструктурних об’єктів — 10,76 млрд, на забезпечення проживання внутрішньо переміщених осіб — 3,83 млрд грн. Тож сумарно витрати з бюджетів громад, пов’язані з безпекою та обороною, становлять 52,28 млрд грн. І це лише прямі перерахування з місцевих бюджетів, без знайдених благодійних, спонсорських і донорських коштів на паливо, дрова, запчастини й дрони.
«Для мене, як міського голови відповідь очевидна. ПДФО має залишатися на місцях. Бюджети всіх громад, крім Києва, отримують 64% ПДФО і за кожну гривню звітують на всіх етапах. Кошти сіл, селищ і міст значно відкритіші для контролю як громадян, так і контролюючих підрозділів, а отже, менш корупційні. На жаль, навіть тимчасові слідчі комісії Верховної Ради України не дають відповіді на ці запитання, бо державні кошти на оборону — то таємниця. І це правильно.
Та військовослужбовці, правоохоронці, захисники від надзвичайних ситуацій захищають нас своїми життями, та не перестають бути людьми. Наші захисники, жоден запит яких, я запевняю, не залишається без уваги мають бути впевнені, що їхні родини отримують необхідні соціальні послуги й допомогу. Тому ПДФО з утримання військовослужбовців має забезпечувати належні умови життя їхнім рідним, батькам і дітям.
Сподіваюся, що зрештою на державному рівні будуть ухвалені виважені рішення.
У наші дні, більше ніж будь-коли, важливо зберігати єдність та спрямовувати наші зусилля на зміцнення оборони України, щоб перемогти ворога», – пише мер Черкас Анатолій Бондаренко.
«Своє звернення адресую всім хто розуміє та від кого залежить прийняття доленосних рішень: до керівництва виконавчої влади, депутатів Верховної Ради, військових об’єднаних сил оборони України, про недопущення помилки Міністерством фінансів України щодо зменшення на 4 % у 2024 році загального ПДФО з усіх платників податків та вилучення 100 % ПДФО з грошового забезпечення силових структур з місцевих бюджетів громад.
Я один із членів Правління Асоціації міст України, а ми вчора на засіданні Правління були одностайні у своєму рішенні та підготували спільне звернення до Верховного Головнокомандувача Збройних сил України, Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО, Голови Верховної Ради Руслана СТЕФАНЧУКА, Прем’єр-міністра України Дениса ШМИГАЛЯ про неприпустимість даного рішення з наступних причин:
1. На порозі зима і органам місцевого самоврядування треба забезпечити проходження опалювального сезону, де підприємства ТКЕ у величезних боргах перед Нафтогазом, утворені в рамках Меморандуму з державою про заморожування комунальних тарифів на період військового стану.
2. Бюджети громад втратили ПДФО через мобілізацію на фронт наших працівників та підприємців. Багато підприємств скоротили свої виробництва, а окремі закрились повністю.
3. Є величезна загроза фінансування делегованих повноважень, шкіл, лікарень, соціальних зобов’язань перед родинами військовослужбовців та переселенців.
4. І саме головне, ми органи місцевого самоврядування будемо позбавлені можливості допомагати об’єднаним силам оборони України, на їх численні звернення про допомогу саме фронту і саме зараз.
Тому прошу і пропоную:
1. Верховній Раді України підтримати проєкт Закону України № 5995-д та № 5960-1, які нарешті легалізують допомогу об’єднаним силам оборони України.
2. Визначити цільові захищені статті видатків місцевих бюджетів сформовані з 70% військового ПДФО, так званих «бюджетів безпеки й оборони», які витрачались би на потреби сил оборони України, за зверненням фронтових командирів частин.
Впевнений, що таке рішення буде своєчасним і єдино вірним та дасть можливість органам місцевого самоврядування подолати усі проблеми насуваючої зими, а головне ми зможемо суттєво допомогти фронту та пришвидшити перемогу над рашизмом», – пише мер Кам’янки Володимир Тірон.
Discussion about this post